BRAND sense

BRAND sense (versione in eBook)

Sensory Secrets Behind the Stuff We Buy

di Martin Lindstrom

 
Questo formato è la versione digitale in ebook.
Puoi leggere gli Ebook sul tuo eReader Kobo (o su altri dispositivi di lettura elettronici)

13,03

Aggiungi al carrello

Descrizione

In perhaps the most creative and authoritative book on sensory branding ever written, international business legend Martin Lindstrom reveals what the world's most successful branding companies do differently -- integrating touch, taste, smell, sight, and sound -- with startling and measurable results. Based on the largest study ever conducted on how our five senses affect the creation of brands, BRAND sense explains Martin Lindstrom's innovative six-step program for bringing brand building into the twenty-first century. The study, covering over a dozen countries worldwide, was conducted exclusively for this book by Millward Brown, one of the largest business research institutions in the world. Drawing on countless examples of both product creation and retail experience, Lindstrom shows how to establish a marketing approach that appeals to all the senses, not simply the conventional reliance on sight and sound. Research shows that a full 75 percent of our emotions are in fact generated by what we smell, and the author explains how to capitalize on that insight. Included are innovative tools for evaluating a brand's place on the sensory scale, analyzing its future sensory potential, and enhancing its appeal to reach the broadest base of consumers. Lindstrom lists the top twenty brands for the future based on their sensory awareness. (The top three? Singapore Airlines, Apple, and Disney.) Among the book's many fascinating factual highlights are the following: That gratifying new-car smell that accompanies the purchase of a new car is actually a factory-installed aerosol can containing "new-car" aroma. Kellogg's trademarked crunchy sound and feel of eating cornflakes was created in sound labs and patented in the same way that the company owns its recipe and logo.

Quarta di copertina

Singapore Airlines has patented a scent that is part of every female flight attendant's perfume, as well as blended into the hot towels served before takeoff, and which generally permeates their entire fleet of airplanes. Starbucks' sensory uniqueness is far less strongly associated with the smell and taste of coffee than with the interior design of its cafés and its green and white logo. Hailed as the "World's Brand Futurist" by the BBC, Martin Lindstrom is one of the world's top entrepreneurial visionaries, who has changed the face of global marketing with twenty years of hands-on experience as an advertising CEO and adviser to Fortune 500 companies. Firmly steeped in scientific evidence and featuring sensory secrets of the most successful brand names, BRAND sense reveals how to transform marketing strategies into positive business results that no brand builder can afford to ignore.

Acquista BRAND sense in Epub: dopo aver letto l’ebook BRAND sense di Martin Lindstrom ti invitiamo a lasciarci una Recensione qui sotto: sarà utile agli utenti che non abbiano ancora letto questo libro e che vogliano avere delle opinioni altrui. L’opinione su di un libro è molto soggettiva e per questo leggere eventuali recensioni negative non ci dovrà frenare dall’acquisto, anzi dovrà spingerci ad acquistare il libro in fretta per poter dire la nostra ed eventualmente smentire quanto commentato da altri, contribuendo ad arricchire più possibile i commenti e dare sempre più spunti di confronto al pubblico online.

Recensioni

Nessuna Recensione presente. Vuoi essere il primo a inserirne una?
Recensioni con x Stelle
Trama
 
Stile scrittura
 
Aspetto estetico
 
Rapporto qualità / prezzo
 
Valutazione complessiva
 

Dettagli

  • Listino:€ 13,03
  • Editore:Free Press
  • Data uscita:06/09/2011
  • Pagine:-
  • Formato:EPUB
  • Lingua:Inglese
  • EAN:9781451649666

Puoi leggere questo ebook con:

  • TABLET
  • EREADER
  • SMARTPHONE
  • DESKTOP

Android
Puoi leggere questo eBook tramite l'APP Kobo gratuita per Android.


iOS
Puoi leggere questo eBook tramite l'APP Kobo gratuita per iOS.


eReader Kobo
Puoi leggere gli eBook sul tuo eReader Kobo (o su altri dispositivi di lettura elettronici).
Gli eReader Kobo consentono di portare con te la tua intera Libreria e di leggere ovunque ti trovi.

Android
Puoi leggere questo eBook su qualsiasi dispositivo Android con l'applicazione gratuita
la Feltrinelli Kobo.

 

iOS
Puoi leggere questo eBook sul tuo iPhone tramite l'applicazione gratuita
la Feltrinelli Kobo.

 

App Kobo Desktop
Puoi leggere questo eBook sul tuo computer grazie alla nostra applicazione gratuita Kobo Desktop. Questa applicazioni ti consente di leggere, gestire la tua Libreria di eBook e anche di acquistare nuovi titoli.

Scarica l'applicazione per PC o per Mac.




APP18 - Bonus cultura da 500€


I Nostri Partner


 
Cardif
 
Dogalize
 

Top Martin Lindstrom

Visualizza tutti i prodotti